Supportmedewerkers

Wie zijn die mensen die u schijnbaar moeiteloos, met humor en oneindig veel geduld door alle ict-problemen helpen?

Angela Otten werkt een jaar met plezier bij NOA. Op dit moment is zij een tweede masteropleiding (klinische psychologie) aan het afronden. Angela: “Werken bij NOA past daar perfect naast. Hiervoor heb ik mijn master sociale psychologie gehaald, dus mijn interesse in de psychologie is erg breed. Mijn studie richt zich nu vooral op de klinische kant, terwijl in mijn werk bij NOA meer de sociale- en arbeids- en organisatie kant naar voren. Deze combinatie vind ik erg leuk en leerzaam.

De diversiteit waar NOA voor staat was voor mij een belangrijke reden om bij NOA te komen werken. Het is een visie waar ik volledig achter sta en ik vind het mooi om dit terug te zien in de praktijk.” 

“Leuk aan mijn werk is dat ik veel verschillende dingen doe. Zo houd ik mij bezig met technische support, maar ook met psychologisch advies, het inbouwen van vragen en testen en word ik soms als testleider ingezet bij assessments. Dat maakt elke dag anders. Het mooie van technische support is dat ik mensen die vastzitten op weg kan helpen, ze advies kan geven zodat ze weer verder kunnen. Nog beter is als dit ook nog lukt met een beetje vrolijkheid!”

Julia Teerhuis werkt 20 uur per week bij NOA, naast haar studie. Ze is afgelopen februari begonnen en enorm enthousiast. “Dit is een geweldige baan en een geweldige kans. Ik ben pas 18 en net van school, maar deze functie past perfect bij mij. Sinds de derde klas van de middelbare school weet ik dat ik Computer Science wil studeren en daar ben ik afgelopen september mee begonnen, aan de VU. Computers en ict zijn mijn passie. En mijn andere passie is creatief bezig zijn. Bijvoorbeeld mijn eigen kleding ontwerpen en maken. En ik speel viool in diverse orkestjes. Nu door corona helaas niet, dat mis ik echt, muziek maken met anderen.”

“Het mooie aan het werk bij NOA is dat daarin mijn twee passies samenkomen: ict en creatief bezig zijn. Problemen voor klanten oplossen is puzzelen op afstand, en dat puzzelen past goed bij mij. Dat doe ik al mijn hele leven. Net als iedereen om mij heen helpen met computerproblemen. Alleen krijg ik er nu voor betaald. Ik vind het leuk om dingen uit te vogelen. Ik ben enorm leergierig, pik dingen snel op en wil graag meer leren, en die kans krijg ik hier.”    

Ryno Meiboom is sinds november supportmedewerker bij NOA. “Het werk sluit goed aan op mijn studie. Ik kom uit Zuid-Afrika en ben nu vijf jaar in Europa. Het duurde even voor ik wist wat ik wilde gaan studeren. Ik heb eerst overwogen om psychologie, neuro science te gaan studeren, maar uiteindelijk vind ik de tech-wereld toch leuker. Ik studeer Computer Science bij Codam, een opleidingsinstituut waar je vooral zelf met opdrachten aan de slag gaat en minder uit boeken moet leren. Dat past wel bij mij, gewoon zelf bezig zijn en samenwerken met anderen. En dat is ook bij dit werk.”

“Het is leuk als je mensen kunt helpen. Soms is het iets kleins, en soms zijn het ingewikkelde problemen, maar in alle gevallen komen de bellers er zelf niet uit, en het geeft ook wel een kick als je iemand er dan doorheen kunt praten en loodsen. Het is steeds een puzzeltje dat je uitzoekt, dat is leuk. Dat puzzelen en oplossingen zoeken hoort echt bij mij. Ik ben een buitenmens en ga vooral graag klimmen, dat is ook een vorm van puzzelen, een wand bekijken en de beste route er doorheen zoeken. Dat is het enige nadeel van in Nederland wonen, het is zo plat. Maar gelukkig zijn er klimhallen.”

<Terug naar nieuwsbrief maart 2021