Klanttevredenheidsonderzoek
Elke twee jaar doet NOA een tevredenheidsonderzoek onder klanten en ook dit jaar is NOA weer blij met de respons. Zowel met de ‘response rate’ als met de feedback van de klant. “Meten is weten, dat blijkt ook nu weer”, zegt commercieel directeur Rik Hoogland. “Soms verwacht of vermoed je iets en dan is het prettig als je dat ook bevestigd ziet in de cijfers. De belangrijkste twee redenen waarom onze klanten voor NOA kiezen zijn het brede aanbod aan instrumenten en de kwaliteit / diversiteit ervan. En dat is precies waar NOA voor staat.”
Natuurlijk zijn er ook punten die nog beter kunnen. “Ook dat horen we graag. Bijvoorbeeld de gebruiksvriendelijkheid van ons platform, dat kan beter en daar zijn we ook druk mee bezig; we werken inmiddels hard aan een nieuw platform en hebben ook onze website al vernieuwd”.
Een andere uitkomst is dat we vooral nieuwe tests moeten blijven ontwikkelen. Hoogland: “Daar zijn we bij NOA natuurlijk altijd al mee bezig. Zo hebben we onlangs een Integriteitstest en een Competentie Quickscan op de markt gebracht. Maar we zijn ook blij met de vraag naar nieuwe tests gericht op persoonlijke ontwikkeling, zoals bijvoorbeeld op weerbaarheid, zelfredzaamheid en veerkracht. Daar kunnen we wat mee!”
“De klanten van NOA zijn tevreden, we scoren goed als het gaat om de kwaliteit van onze tests, de ondersteuning die we leveren en het contact met de klant. Maar toch zie ik nog kansen voor verbetering”, zegt Hoogland. “We willen nog meer proactief worden en dus nauwer contact hebben met onze klanten en tests ontwikkelen die aansluiten bij onze doelgroepen. Ons streven voor de komende twee jaar is om van een goede relatie naar een warme relatie te gaan.”